Skitskor!

Jahapp då var det dax igen! Tubbe tappade en sko i hagen idag. Skiit vad trött jag blir! Har haft sulor i framskorna på Tubbe då han ömmat vid uteridningen. Han är ju ingen unghäst som behöver stärka sådant & trampade han till på en sten kunde han bli tvärhalt i två steg. Har en teori att det kan vara sulorna som gör att han tappar skorna hela tiden. Funderar på om man ska ta av dem helt? Nästa skoning är egenetligen inte förens omkring 20/9 så vi är mitt i skoningsperioden nu. Nån som har ideér? Har ni erfarenheter av tappskor o sulor? Förra skoningen rök 3/4 skor:(

Annars så är min hjärna överhettad av min otroligt superroliga skolstart idag! Tusentals med intryck & känner bara JAAA vad rätt det utbildning jag hamnat på:) Längtar tills imorn! Så bäst att sova så min hjärna får vila o så att det snart blir en ny dag...

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag har erfarenhet av att skorna lättare trillar av om man har sulor också. Så det kanske är värt att prova utan sulor ett tag för att se om skorna sitter kvar längre? Inte så roligt att ta ut hovslagaren 1 gång i veckan typ, dyrt blir det också!!



Kram

2009-08-19 @ 08:20:27
URL: http://mawilda.bloggagratis.se
Postat av: Linda

Sulorna kan nog iofs göra att man lättare får tappskor, fast å andra sidan så hjälper de ju mot hovbölder omj han nu är känslig.

Prata med hovis & rådgör. 3 tappskor av 4 st förra gången och nu tappsko igen?! Å andra sidan så har hovarna på alla hästar jag känner till växt väldigt mycket i sommar. Jag räknar nästan inte med 8v mellan skoningarna nu...

2009-08-19 @ 14:24:31
URL: http://cheran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0