Hårproblem

Efter att ha läst min väns blogg http://glitzybloggen.se/ så blev jag sugen igen på löshår. Frågade henne som tränar aktivt hur hon lyckas ha löshår. Ja menar tvätta håret måste jag iaf varje dag, då jag rider. När man har löshår ska man hellst inte tvätta det mer än var 3e dag. Annars slits det på fästet. Min tjocka kalufs blir bra svettig & äcklig om jag rider ett ordentligt pass i alla fall. Har nån av er andra hästfrälsta provat att ha löshår? Challe/Glitzy menade att hon tvättade sitt var annan dag. Kanske inte lika svettigt åt håret när man slipper en varm hjälm? Jag är tydligen en mkt varmblodig människa för har stoora problem med att jag lätt svettas. Kanske inte är en bra idé att då ha löshår? Det är ju så snyggt bara! Jag förlänger ju bara mitt lite, så få personer ser ju att det faktiskt ÄR löshår. Sara, du har väl kvar mitt hår?:P
 Gammal bild från i vintras när jag hade löshår. Klicka för större format.

 Så här långt är det nu:) Alltså bara lite tjockare & lite längre skulle va gött.

Så få höra nu, vad säger ni?

Ska snart upp till Dammängen, tänkte träffa Lollo, Aron & Simone. Dem vet inte det än men blir förhoppningsvis glada & bjuder på en kopp kaffe. Efter att Anki tränat för Johan på Pajaz ska vi ge oss iväg på en tur i skogen ikväll på Tubbe & Yoshi. Jag hoppas verkligen att regnet ger sig tills dess! Att det regnar lite gör väl ingen skada med när det står som spön i backen, nej tack!

Kommentarer
Postat av: Anonym

de blir nog bra annso men fööör faaaen va försiktig med kaluffsen .. så de inte ser ut som en peruk , hmmm tror ja sett de på nån innan ;)

2009-08-13 @ 16:48:34
Postat av: det förra inlägget va från NATTI

2009-08-13 @ 16:52:54
Postat av: Kamilla

Du borde med andra ord gjort det innan sommaren när du hade uppehåll :)

Att skölja håret varje dag är det oxå bekymmer? Tänkte att du mest blir svettig i håret där hjälmen sitter, alltså endast tvätta det på toppen. Förstår du hur jag tänker? Eller måste alla med löshår gömma sig om det skulle spöregna varje dag? Jag är ju skitdålig på det här, men jag brainstormar med dig ;) Men sen är det ju lukten, stall"doft" sätter sig ju gärna kvar i håret... Ah, undra om jag bidrog med nåt eller bara ställde till det mer i funderingarna :)

2009-08-14 @ 08:01:44
Postat av: sarah

jag vill med ha löshår! :P

2009-08-18 @ 13:31:54
URL: http://sarahhenrysson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0