Dressyr

Idag var det stressigt värre men lyckades smita tidigare från skolan idag. Det var idag alla andra började skolan & det var tal från rektor osv. Drog in till Örebro & lyckades få ett kanonpris på sadeln, så idag är jag stolt ägare till en Passier. Lämnade in min Kieffer & Henri där & hoppas jag får igen mina pengar på dem två. Anki var snäll & sällskapade med in dit, alltid lika trevligt!

Tillbaka i stallet & slängde in hästarna från hagarna o gjorde i ordning dem för ridning. Hängde med Anki & Yoshi på en 20-minutare i skogen som uppvärmning. Där känds han åt pipan stel & som att han inte alls ville arbeta då vi travade. Tänkte det här kommer inte bli ett bra dressyrpass på banan. Hann börja trava runt honom o försöka lösgöra den stela & vrånga gubben & ut kommer Anki med nästa häst för ridning. Hur hann hon det? Typ 10min? Aja, satsade sen på galoppfattningar som Anki tipsat innan. Det är ju väldigt lösgörande & det gav skitbra effekt! Målet idag var att han skulle bli helt lösgjorde så han låg kvar helt ärligt i sin form, på en 8volt. Målet klarade vi & även fattningarna blev bättre mot slutet. SUPERNÖJD med dagens pass då jag själv känner att jag kan rida honom mer med säte o ben i en bra sadel. Alltså WOW vad jag är kär i min nya sadel.


Kvällen var det tävlingsmöte i stallet. Blev bara 10min sen:) Alltid lika trevligt att träffa KRT'are då vi inte ses så ofta.

Imorn blir det favvorundan i skogen! Anki & Yoshi var oxå sugna så vi sällskapar:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0