Tur man har goa vänner omkring sig!

Har vart lite rörigt i några dagar.. I fredags under ridpasset märkte jag att det "klirrade" från Tubbes fötter & när jag var klar, så såg jag att min hörsel var korrekt. Hans vänstra framsko var trasig:( Därav fick han lite minisemester tills jag fick tid hos hovslagaren. Tyvärr åker inte hovslagaren omvägar för just en tappsko så jag fick leta efter en trasnport att låna, & ta mig till kedjeåsen för att få hjälp, hemma hos honom. Goaste Rydén är så snäll att hon lånar ut sitt släp en hel vecka:) Så duktiga Annso lastade Tubbe igår (me hjälp av Anki) & körde sen dit SJLÄV! Jag e såå stolt. Tubbe är INTE lätt att köra & mina körvanor med häst = 0ggr... Varje vänsterkurva ramlar han nästan ur transporten, så jag får ta kurvan i snigelfart! Väl där hjälpte hovis mig att plocka ut honom & sen att lasta in honom i släpet. När jag dock var framme i Dammis va Annso envis & provade & lyckades även -att lasta ut honom själv!! Så gött att veta att jag kan det nu:)

Lördag morgon gick jag upp med tuppen & fixade Tubbe klar för dagen. Halv tio hämtade ju upp Natti för shopping på marieberg. Inne på Gina fick jag experthjälp av Cristina & blev fattigare än beräknat. Hittade även ett par nya skor & matchande nagellack till helgens set:) När shoppingsrundan var klar gasade vi mot kga city för alkoholinköp & en lunchmacka. Asså smakbiten, på torget, Yummie bagutte/mackor! Tog med oss en påse var ned till Näset där folket var samlade för brännboll! Sanslöst väder & underbart sällskap, kan man be om mer?
 

Ja det blev en fortsatt supermysig kväll hos Hanna & vidare mot statt.

Statt var som alltid, mediumnice. Asså efter viktnedgången så känner ja mig snyggast ever, så jag strålar & skrattar, oavsett vem man är med. Well, den där shotten natti o jag skulle häva i oss ca 1.30-tiden va väl bra meningslös?

Annars har min goa mormor & morfar kommit hem från Spanien nu & dem är alltid kul att se! Alltså, de bor i Spanien vintervis, så inte allt för ofta vi ses. Nu bor vi ju grannar dock & jag hoppas mormor ska börja föda mig:) Med tanke på hur mitt liv & mina dagar ser ut blir det, mackor, snabbmat, tonfisk ur burk, soppa, ja massa skit helt enkelt...

Har även löst vem som ska hjälpa mig med mina bebbisar när jag reser till Gbg nästa helg! Godingen Julia ska bo hos mig & sällskapa med Frostis & ska likaså rida & mocka åt Tubbis:) Så himla snällt Julia, skönt att veta att nån jag litar på hjälper mig!

Ska bli superdupermegakul, att få komma "hem" till Gbg nästa helg. Få träffa alla goa vänner & ligga hela nätterna & analaysera livets gåta me ewe:) Vi får nog börja planera ewe, vår resa vi ska iväg på! Ska bli spännande att se vad Lena & co planerat för helgen. Det är typ renuion för oss tjejer som är spridda i Sverige & ända bort till dublin. Vi pratar, Kga, Linköping, Sthlm, Gbg, Dublin, Eskilstuna som ska bli Barcelona sen. Denna helg ska vi ses i Gbg & de tjejerna planerar in vad det ska bli. Nice!!!!

Jo, längtar tills imorn då jag tränar för Anki. Aslänge sen jag tränade ordentligt för Anki nu & vi behöver verkligen hjälp. Spännande & se hur lördagens tävling kommer gå oxå, hihi. Domaren vill ha bra grundtempo, vår svaghet..

Kommentarer
Postat av: Rydén

Gud va duktig du är! Du ser ju att du har världens snällaste häst!



Kram Rydén

2009-04-30 @ 17:31:28
URL: http://dompan.bloggagratis.se
Postat av: Evelinchen, som HAR svaret på livets gåta!

..däremot kan jag ju inte skriva det här! får bli på fredagnatt nästa vecka! it's a secret!!! puss på dig my baby!

2009-05-01 @ 22:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0