Strålande debut!

Jag är så himla nöjd med vår debut! Hade ju varit nervös i en vecka eftersom jag inte gjort en start på 8 år, ny häst & aldrig startar dressyr heller. Första gången avklarad & detta gick över förväntan, nästan. Mitt stora orosmoment, var egentligen allt runt omkring tävlandet. Dels är jag en tidsoptimist & när man tävlar finns ingen tid att vara sen. Sen att transportera hästen, hitta på tvälningsplatsen o massa annat. Så knasigt när jag lägger krav på mig själv, då tänker & agerar jag så töntigt. Tur att min första tävling då inte började förens kl 14 & jag hann gå & plocka i stallet hela fm. Bibban kom upp & hjälpte mig köra in Tubbe & i bilen efter låg Rydén & Wilma:) Massa stöd & hjälp! Hade lyxat till med en box till denna dag för att verkligen kunna fokusera & Tubbe finner sig direkt vart jag än placerar honom. Han är världens underbaraste!!

Framridningen kändes helt ok, det var i ett ridhus ca 20 x 80 & det var grymt nice! Dock när jag lägger till vänster fattning, från trav till galopp, så stannar han. Den skithästen vill inte alls ta vänster galopp, jag lägger fram handen minst 1dec & får bara mjukt driva framåt för att falla in i galopp. Försökte få ordning på detta innan starten men är ett problem för hemmaplan med hjälp av tränare. Går jag på honom där börjar han nämnligen kicka & jag törs inte ta problemet nu. Bibban hade stenkoll på tiden & vilka som red så jag blev tillsagd när det var dax att bege oss mot nästa ridhus. Just utanför finns en lite padock, som vi skrittade runt i, solen stekte bra gött då! Nästa sluss blev in i collectingringen & där fortsatte jag igen att skritta för att samla alla krafter tills min tur. När ryttaren innan mig var klar, ropade de aldrig in mig, så tillslut gick jag in & hann knappt halva banan in, så blåste min startsignal. Här har vi nämnligen nästa tävlingdags ändring. Pga all skritt, så var både min & Tubbes puls nere & Tubbes bjudning hade stannat kvar på framridningen. Hur mkt jag än försökte köra in sporren så fanns NOLL reaktion! Så här tappar jag formen i vissa hörn, eftersom han inte bjöd fram mot handen. Det otroliga var iaf att vänster galopp fattade han utan att jag gav honom hjälpen. Jag kände först bara efter, är det rätt galopp? Helvete, det ÄR rätt -ja men rid för f-n som attans nu Annso! Så det blev superbra (med tanke på hur illa han va innan). Slutsumeringen av LC'n blev 61,79% med massa sexor rakt igenom & några sjuor. Efter avklarad ritt så fick jag en festis -jag kan lova att det var MUMS:) Just det, vi hamnade på delad 15e plats av 25 starter -inte alls illa;)

Senare blev det Kristin & Pommacs tur då LB kommit igång & han var tyvärr ganska spänd så de slutade på ca 54%. Pommac har tydligen lite problem med munnen som vi får hoppas snart blir löst för han är jättefin. Sen vart det Linda & Zinnias tur & jag såg direkt hur fin-fina de var! Har ju sett dem någr aggr förut & denna dag såg det jättefint ut. Zinnia är ju bara 5 år & självklart lite spänd men Linda är själv så lugn där men tyvärr höll inte domaren med & de slutade oxå på ca 54%. Laget hamnade iaf på 11 plats av 15 så helt mörkt är det ju inte för oss;)

Rydén lyckades få oss att fastan på en bild efter avslutad ritt:)


Har redan anmält mig till en ny tävling!! Nu ska jag iväg snarast möjligen & hittade en om 2 veckor i Alkvettern:) Så nu i helgen blir det hästlugn-helg = party för Annso?! Nån som har ideér för helgen???

Oh nu är det "Ballar av stål" på tv, got 2 go!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Grattis, kul att de gick så bra, förstår att du fått mersmak :)



Kram H

2009-04-21 @ 11:08:39
URL: http://hannahsvahn.blogg.se/
Postat av: bibban

Du va så himla duktig. Hoppas du hade kul!

2009-04-22 @ 07:47:05
Postat av: Annso

TACK bibban, jag hade verkligen superkul men hade inte klarat det utan dig:) Vet att du har en massa annat för dig, så verkligen jättesnällt att du hjälpte mig!

2009-04-22 @ 09:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0