Shit - pommes frites!

Tubbe var sååå bra igår! Måste gjort susen den där långa turen vi tog i lördags. Emma var med till stallet & jag hade tänkt skutta lite & bara rida lite lugnare (vi hade ju partajat på lördagen...). Jag har inte så bra balans eller styrka än men man måste ju börja öva & stärka sig & bara skutta då & då. Emma som inte ridit på flera år fick skritta fram Tubbis medan jag & Jessica byggde upp hindret. Valde att bygga en liten oxer med travbom framför, fast det var ju först bara ett kryss på ca 40cm hihi. Satte mig sedan upp & kortade tyglarna & flyttade honom lite i skritten som ja alltid gör innan jag börjar trava. Stämma av skritten & få honom lyfta bakbenen. Sen satte vi av i trav & allt bara satt där! Han brukar vara hemsk i uppvärmningen & ha svårt att gå i en stadig form. Denna dag la han sig jättetrevligt direkt i den lägre form ja jobbar honom i & låg jättestadigt med fin bjudning. Inte alls tung heller eller fast i vänster sida. Jag förstår INGENTING! Vem har trollat med min häst? Han låg stadigt i övergångarna, rakt fram & små volter. Allt bara satt & jag var helt lyrisk. Galoppen va oxå jättefin men där jobbade jag på i mer öppen & låg form & lät honom rulla på runt fyrkanten. Tappar honom lite rakt fram men kände att hade jag satt mig ned & börjat jobba mer hade det funnits lika fint där oxå. Vi skulle ju hoppa så jag stod i stället i lätt sits & bara rullade runt lite. Hoppningen flöt på fint oxå & övade mest på att jag inte ska ramla fram för mkt efter hindret & sen att landa i rätt galopp. Bara genom att lägga blicken på rätt ställe så fick vi fina språng. Tubbe tycker att det är skitkul med hoppning & mitt adrenalin bara pumpar. Som Jessica sa, det är nån storts hatkärlek man har till hoppning. Jessica har oxå varit hopprädd efter "olycka" med hoppning & så himla skönt när hon finns med då jag skuttar. Hon tar ned mig & säger att "vänta ut hindret & titta långt bort bara".

Idag ska jag nog börja öva på programmet vi ska rida på lördag. Jag är skitnervös att jag inte ska lära mig programmet, det är ju typsikt när tävlingsnerverna ska sätta igång att man bara tänker fel. Så jag tror att genom att nöta mkt i veckan så ska det sitta som berget tills lördag:) Annars vet jag inte riktigt vad vi ska jobba på om han kommer va lika fin idag, jag hoppas sååå på att han ska vara det iaf! Det var ju så himla häftigt!

Jaha annars då? Imorn börjar en ny arbetsvecka & det är ju inte direkt lockande. Funderar på att ta mig ut & räfsa lite i min trädgård. Borde även städa men är inge sugen (men när är man det??). Måste oxå ta reda på hur jag lägger in bilder i mina inlägg... Ska slänga upp en bild Anna tog på mig & Tubbe i fredags iaf men det får ju ett eget inlägg:S

Keep on rocking!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja visst är det.. Rhodos förr förra sommaren (: Tack!

2009-04-13 @ 13:37:30
URL: http://tresmating.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0