Rosa-chock

Haha Julia & Anki har nu målat "klart" i sadelkammaren i Dammis & det blev ROSA! Haha, vad annars när de är i farten? Jo jag ska erkänna, det blev skitsnyggt!!! Halva väggen, tak & uppåt är vitt & nederdelen av väggen är bebbi-rosa & sen en massa rosa detaljer. Pricken på detta är en liten ljuskrona, supermysigt & personligt:)

Idag fick Tubbe vila iaf. Egentligen skulle det vart ett tävlingsmöte så detta var planerat men tyvärr så blev mötet flyttat tills imorn så då kommer Annso få det stressigt. Kände att jag inte ville ställa av Tubbe direkt efter Markebäck, så att han stelnar till & idag blev en passande dag för mig att hitta tillbaka efter sjukdomen. Inte bra att träna för hårt & tidigt innan man är återställd för då blir man ju aldrig av med skiten annars..

Igår red Anki Tubbe & i början såg han lite seg & stel ut på banan. Tydligen ville han INTE gå i de små vattenpölarna men efter uppvärmningen, så gav sig en hel del & jag säger: WOW vilken snygg häst jag har! Han såg superdupermegafin ut! Tack Anki:)

Betalade hovslagaren idag & passade på att spana in mitt konto lite extra. Jag säger MADRE MIA vad dyrt det är att äga en kuse!! Jag har betalat ca 1050kr på Tubbes fötter, 2000kr på försäkringar på honom, ca 2500kr på hästaffärer, 200kr på ryttarlicens, 3000kr på hoppsadel och 800kr på Markebäck & allt detta bara på denna månads lön! Inte konstigt att jag är luspank nu. Hur f-n ska jag ha råd med att va ledig & roa mig i påsk? Tur att man iof har lite pengar sparade men känns skit ändå att behöva ta av sånt för att överleva månaden. Ska vilket fall bli skönt med ledigt i 4 dagar nu. Passa på att kanske komma ikapp med roliga saker som tvätt? Skulle vilja kolla på Duka där jag har ett presentkort jag fick i inflyttningspresent (i dec!!) & skulle gäärna ha nåt nytt till lördagens utgång. Kanske en tur till Marieberg? Nån som är sugen?

Måste ju nämna igen hur toksnälla Forsberg & Mattias var som hjälpte mig med att köra hö! Utan dem hade aldrig ca 30 balar tagit sig upp på höskullen. De till o me kastade upp balarna från trappen upp till skullen. De är änna j-vla starka karlar de där!!

Nehepp, dax att krypa till sängs, eller ska man orka duscha redan nu? Med mitt långa hår så torkar ju tyvärr inte det på natten så då måste ja stå o blåsa det torrt i ca 15min, suck! Nä dusch imöra blire nog.

Just ja, ska INTE nämna den där hockeyn alla pratar om -usch!! Ridningen är faktiskt en större sport, så det så! Vad som om "hästar är bäst, ingen protest! Hahaha, den körde man med omkring mellanstadieåldern...

Keep on rocking!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Eftersom du inte nämner nåt om hockeyn så gör jag! I fall du har missat.. SM-GUUUUUULD!!! sweet! ;)

2009-04-08 @ 22:39:24
Postat av: MOE

ah, men det är ju dubbelavsnitt på tisdag - yesssss!!! btw, så kan det vara rätt goigt att sova med blött långt hår om man tvinnar det och sätter upp det i en knut efter duschen. då blire dyngläckert vågigt på morron sen ;)

2009-04-10 @ 13:14:31
URL: http://guar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0