Ledigt är underbart!

Uuuh så gött det var att vakna upp i morse vid 8.15 & känna sig helt utvilad. Hela dagen känns så bra & man har med sig sitt leende hela dagen. Ska försöka njuta av sådana dagar för ibland kommer de dåliga dagarna & så är det ju bara.

Tubbe har ridits på banan både idag & igår. Den är lite blöt på sina ställen & det gillar han inte alls att gå i men det börjar bli bättre. Igår när jag hoppade upp & börja värma honom kände jag direkt att jag tyvärr inte hade alla krafter kvar än efter fyrkylningen jag har. Red mest igenom honom & han kändes fin efter att Anki hade ridit sist. Dock sitter han helt fast i vänster sida & det var nåt jag fortsatte jobba på idag. När jag kommer till galoppen så är det jättetydligt & min vänstra sida är ju superklen. Försökte rida honom på en midre volt & arbeta honom, så jag gjorde på Cia-träningen men skit vad svag jag är där! Fick tyvärr ge upp & byta varv & då var han suuuuperfin där istället. Jobbade honom istället i höger i ca 5 min på volt & sen lite på rakt spår, så att han stärker sig & tillslut orkar i vänster. Gäller väl bara att mata-mata-mata tills det sitter. Schömpa var med & tittade & tyckte jättemkt om honom:-) Hon provade honom lite i skritt även i slutet & tyckte det var va asjobbigt -hihi. Jag själv hade ju ridit i t-shirt & åändp rann svetten. Underbart med våren!!!

Ska snart åka till Shömpa & dricka kaffe & snacka mer skit. Även Madde & Emma kommer dit & det blir ju sköj:) Länge sen jag hade tid att träffa kompisar för att bara fika lite. Tyvärr verkar inte alla förstå sig på hur mkt tid det tar med hästar & vissa vänner tappar man nog, tyvärr. Lite synd för jag mår skitbra av att ha tillbaka hästarna i mitt liv. Jag har försökt träna på gym osv men i slutet är det inte alls lika kul om man jämför med ridningen. Att röra på sig måste man för att må bra & jag har ju några kilon att ta av & en del som även rasat av redan.


Imorn blir det iaf party & Schönning ska bli med oxå! Ingen aning om vart osv än men det löser sig ju alltid.


Glad Påsk på er!


Kommentarer
Postat av: moe

HAHAAAA! ja inte bra om det möglar eller luktar skit förstås... du får fortsätta med fönandet då helt enkelt ;)

2009-04-11 @ 15:18:49
URL: http://guar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller med dig helt där om "tid". Ett stort ansvar tar tid och det är det värt. Den som inte förstår det kanske borde skaffa sig ett. En riktig vän förstår nog det och sen brukar man ju få nya vänner med att dela sitt nya ansvar och intresse med. Kör hårt!

2009-04-13 @ 18:35:29
Postat av: Annso

Tack anonyma för kommentaren! Gissar att det är någon som missat att skriva in sitt namn som jag kanske ändå känner??

2009-04-14 @ 09:26:42
URL: http://anziii.blogg.se/
Postat av: Anonym

Klart jag har missat namn:P du känner mig ju!

Sara.G

2009-04-15 @ 21:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0