Frulle...

Sitter på jobbet & käkar lite frulle. Har inte hunnit skriva på några dagar nu. Flytet jag & Tubbe hade har så klart vänt & han är en skit nu.. Nej så ska man inte säga men han bråkar med mig i vänster varv. Man får inte röra med innerskänkeln utan står då på stället & galopperar. Att ställa honom finns inte på kartan! Det jag kan göra är att rakrikta honom & försöka få honom att gå fram. Han vägrar ta sporren & kickar åt den & likaså spöet. Får ta igenom detta efter lördagens tävling om det kvarstår då. Han har faktiskt gått ganska hårda pass nu på banan 3 dagar i rad för att jag ville hinna träna inför lördagen. Inte nåt jag egentligen gillar men har man tidspress så har man. Igår kom Bibban som tur var upp & hjälpte mig med programridning. Han gav mig massa bra tips på hur jag ska rida mitt program så känns himla bra om man bortser från vänstergaloppen.


Idag ska kusin Lollo rida Tubbe i skogen:) Andra gången på hästryggen efter förlossningen då lilla Simone kom till världen. Hoppas de får skojjigt! Tubbe får en skogstur även imorn inför tävlingen så får vi hoppas han är glader på lördag igen. Startlistorna har kommit nu & måste säga att jag är supernöjd! Jag startar nr 23 av 29 i LC'n & mina lagkamrater har 7 & 14 så det behöve rint ebli en superlångdag. Ändå har jag bokat box för att kunna sitta kvar & titta på de andra, En annan underlig sak är att tävlingen inte börjar förens 14.00, så Tubbe får gå i hagen en stund på lördag morgon:)


Ikväll blir det styrelsmöte & då ska klubbjackorna komma! Så himla kuuuul!!!! Älska nya prylar & attans va snygga vi ska vara på lördag:-)


River är på väg till kliniken & ska kolla tänderna, hoppas det går vägen med det. Han har vart lite dum i munnen så man vill samtidigt hitta felet som spöar i ridningen.



TACK Kamilla för tipset, fick ju in en bild nu. Denna är tagen av Linda, Tubbes förra ägare -så mysig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0