Fredag & livet leker!

Japp nu känns allt lite lättare & bättre. Dels mår jag ofta så himla bra på fredagar, jag vet att jag har en helg framför mig & inte en massa tråkigheter. Visst, jag måste klara av min arbetsdag först men sen ni -då smäller det! Imorn kl 10.00 avgår första lasset mot MARKEBÄCK! Mamma är så gullig att hon åker med, så jag kan lära mig köra hästtransport. För nu när jag flyttat Tubbe till Dammis måste jag lära mig detta! Kan inte vara beonde av andra heller. Idag ska jag bara hinna: hitta ett hoppschabrak NUUU, packa till mig OCH Tubbe & vika in tvätten jag tvättade igår, kolla hur jag gör med Frostis (köra honom till lillebror eller mamsen?), ut med ett mail till alla om sista definitiva ridtiderna inför helgen, posta laganmälan för div III för häst dressyr, hoppas på att Yvonne vill med mig på en skrittur a'la björnrundan som vi kallar den, ja o sen ska man ju hinna med att jobba, äta o sånt. Vilket fall är det ju en massa roligt men jag längtar tills jag lastat ut Tubbe på stallplan på Markebäck imorn, för då finns inget att oroa sig över längre;)

Liten rapport om vad som skett oxå. I tisdags skuttade jag Tubbe lite 50-60cm. Sen erbjöd sig "kakan" att hoppa honom lite åt mig så att jag får se hur han gör. Jättekul att se hur han hoppar & hon gjorde ett galant jobb! De seglade över 90cm iaf & då började han koncentrera sig lite mer på hoppningen. När hindrena är lägre blir det mer full ös mot hindret & nästan bus. I onsdags hoppade jag upp på Tibbelito ca 16.15 & red mot Dammis. Jag slog 2 flugor i en smäll o red honom dit. Julia & Anki skulle ju möta upp oss & gissa om jag var lycklig när jag såg dem skymta bakom en kurva! Tubbe är HEMSK att rida ut själv på! Han gillar det inte alls, speciellt på "nya marker" där han inte varit förut. Får han gå bakom en häst så är han goaste hästen ever! Usch va ja var arg på honom då iaf...

Igår släpte vi ihop den nya flocken o det gick superbra. Först ut var Pajaz & Tubbe & de sprang runt o busade som galningar. Vi släpte dem i en orörd hage me massa snö så de fick bra fäste. Sen släpte vi på River & Lussan & då var det 4 busar! Ojojoj men till´slut gav Lussan o då likaså River upp & började pausa. Senare vid lunch så hade vi fått vårat kärlekspar: Lussan & Tubbbe. De är sååå kära! Ingen kommer nu nära Lussan & Tubbe är kungen i hagen:) Han har till o me fått klättra på henne en del...

Hade en rörig dag igår med ihopsläpp av flock, besiktning av min skrutt bil som gick igenom :-) & sen blev det nya skor på Tubbe, så tog semester från jobbet. Framåt kvällen tog jag & Anki en ridtur i skogen. Det var ju helt fanstastiskt väder. Vi var ute i 1 tim & 15min. Jag sitter iaf med träningsverk idag & kan tänka mig att Tubbe oxå har det. Jag menar, vi har ju hamnat på "Camp Dammängen". Jag & Tubbe kommer va i toppform till sommaren, hihi. Vi red upp för "svarta backen" & sen upp över berg, igenom vatten & trav/galopp på snöiga grusvägar. Sen kom vi till "sista hindret": en vägbom! Den kunde vi inte brås oss på & det var ett jättestup nedåt på en sidan av bomen o brant upp, på andra sidan av bomen, så då valde vi att ta dte säkra att hoppa av o leda hästarna runt bomen. Det var rena vildmarksturen igår & WOW vad roligt det var!!! Anki - det där ska vi ta många gånger fler! Kanonbra arbete för hästen att få pulsa genom snö, trampa sig igenom djup lera upp till hästens knän, en del klättrande upp & nedför & sen blir arbetade lite i alla gångerter lite löst med bra tempo p ågrusvägarna. Det var lovely!

Ni få som hittat min blogg: jag ÄLSKAR komentarer:-)

Kommentarer
Postat av: Evelina

Zoom zoom zoom! Busy busy vecka du! Men gött för Tubbe om han trivs med sin stora flock! Idag är det mulet i Gbg! WTF!!! Men hoppas på sol imorgon & eventuell dejt! wiiieee! Jag provar att ringa efter jobbet se om du e anträffbar. Bye bye sweetie!!

2009-04-03 @ 18:27:58
Postat av: Annso

Hahaha tack vännen;-)

2009-04-06 @ 19:13:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0