En bra dag!

Vaknar & ser att solen tittar fram, genast blir jag gladare & det känns lättare att ta sig till jobbet. Loggar in på fejjan när jag äter min frulle på jobbet & ser en inbjudan till ett event -skoj! Grabbarna har arrangerat ihop brännboll på lördag! Vädret visar sol & värme & vi ska träffas där kl11. Har ju tänkt mig lite häst-fria aktiviteter till helgen så detta gjorde mig superglad. Har inte träffat pojkarna på länge & med dem kan man inte ha det tråkigt. Ska försöka ge mig in till Marieberg för lite shopping oxå innan dess. Börjar ju bli vår ute & mina kläder börjar bli lite stora eftersom jag tappat omkrets sen jag köpte Tubbe.

Hittar min goa lillasyster på msn senare på dagen med statusen "soffläge" så passar på att fråga om hon va sugen på att hjälpa mig med min design, till denna blogg. Får ett mms när jag skrittar av Tubbe & bruden har ju träffat totalt rätt i min smak!! Så snart ska ni se, så kommer denna sida vara superfin!!

Efter jobbet idag så blev det en tur till stallet som vanligt. Julia & jag hade rid-dejt:) Tubbe vilade som sagt igår & efter tävlingen i lördags så tänkte jag att han skulle slippa dressyren några dagar. Han gick ganska hårda pass för att trimmas för första starten. När jag väl kom till stallet så kände jag ändå att en uteritt inte alls var, vad jag va sugen på... Julia var inte svårövertalad utan jag tog lite markarbete i hoppsadeln istället. Det är jag verkligen glad över! För WOW vad bra det gick:) Lite strulig i början med att lägga sig i rätt form men i hoppsadeln vågar jag gå på honom bättre & var stenhård på att han skulle ta minsta hjälp. Han blev lite paff men köpte ändå noterna. Galoppen, där det stora problemet suttit, så hade jag 4 studs/bommar som jag rullade på. På så sätt gymnastiserar han sina bakben & blir varm & mjuk. Satte mig sedan ned & kunde galoppera på rakt fram med superfint sug i handen & bra bjudning. Minsta tecken på dålig bjudning & jag sa ifrån direkt. Detta är väl nåt vi får fortsätta på:) Tar vår uteritt imorn istället?!


Hittade en rolig morot i stallet förra veckan. Jag har så mogen humor, att jag va tvungen att kort på den, haha!

Tittade just på Grey´s, attans så bra det är!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Säg bara till så kommer vi upp, Jessie vill nog gärna hoppa lite :) Har du köpt en hoppsadel?



Kram H

2009-04-23 @ 19:27:07
URL: http://hannahsvahn.blogg.se/
Postat av: MISSEXTRA

Jag lottar ut ett makeupstore nagellack värt 125kr i min blogg nu, så vad väntar du på? Anmäl dig nu!!:D

2009-04-25 @ 23:33:03
URL: http://carrosfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0